Følgende case omfatter flere af mine kompetencer. Konceptforståelse, grafisk design, interviews, tekstforfatning og fotografering.
Kort fortalt, skulle AMU-Vest promovere faglærere som ambassadører, og samtidig kommunikere at de "gamle" dyder er i høj kurs. Hele kampagnen skulle bestå af elementer der let kunne distribueres til både print og on-line platforme. Den interne markedsføring, skulle også gerne skaffe flere ambassadører og i sidste ende flere elever og kursister.
Jeg startede med at designe et logo som udsprang af hele projektets arbejdstitel. Logoet er designet som et tøjmærke, da brugerne af AMU-Classic ydelser er mennesker i praktisk arbejdstøj.
Samtidig skrev jeg "elevatortalen" til AMU-Classic. Teksten er selvforklarende og anvendes som udgang i kommunikationsmaterialerne:
AMU-Vest har altid været der for Vestjyllands håndværk og industri, lige fra fiskeri til olie/gas- og vindindustrien. Vores opgave er stadig, at uddanne en stabil og driftsikker arbejdskraft, også når behovet pludselig opstår.
Et bredt kursuskatalog, formidlet af dygtige og engagerede undervisere sikrer solide og tidssvarende kompetencer.
Det kalder vi med stolthed AMU-Classic og sådan er vi også i fremtiden.
Jeg interviewede udvalgte faglærere om, hvad der gør dem stolte i deres arbejde, erfaringer med mere. Deres svar inspirerede til underoverskrifterne i kampagnen. Overskrifterne er dynamiske og dobbelttydige med lidt humor og igen skrevet ud fra mit møde med de enkelte lærere. Her blev de også spurgt om at medvirke i en fotosession, ud fra skitser som den ovenfor.
Der var stor velvillighed til at medvirke i de til tider lidt underlige optagelser.
Herunder vises de 6 første ambassadør testimonials i et kvartsides annonceformat
Materialet anvendes også som intern markedsføring på gangene hos AMU-Vest. De trekantede plakatsøjler er udført i specialhøvlet fyrretræ, for stadig at bevare et rustikt og ærligt udtryk. De enkelte printede plader måler 120 x 140 cm.
Til toppen